Вот что я нашла. Народные поверья о грудном вскармливании.
1. Перад тым, як даць немаўляці грудное малако, хлопчыку памажуць вусны бурачным сокам, а дзяўчынцы — маркоўным. (Однако это действо чревато тем, что сок попадет новорожденному в рот и далее в пищеварительную систему и малыш вместо бесценных живительных капель молозива получит опасное для его организма вещество).
2. Калі дзіця не бярэ грудзей, сама маці ці іншая блізкая жанчына гнеўным рухам тройчы праводзіць дзіцяці па вуснах іголкай з ніткаю, часта злёгку коле вусны і гаворыць: "Ці не будзеш сіську?! Во я табе як зашыю рот, дык ты ў мяне будзеш ведаць!” (Ребенок отказывается от груди из-за ошибок организации грудного вскармливания (пустышки, бутылочки), из-за дискомфорта или других проблем, в том числе психологических. И побороть отказ можно, только найдя и решив эту проблему. В данном же "руководстве” предлагается напугать ребенка своим гневом и колючей иголкой, тем самым еще больше усугубив ситуацию).
3. Калі жанчына, якая корміць грудзьмі, нясе ваду ў вядры, яна не павінна даваць піць ніводнай кабеце, бо да той пяройдзе малако з яе грудзей. Некаторыя кабеты, у якіх мала малака, карыстаюцца гэтым спосабам і лічаць яго вельмі надзейным. (Здесь налицо ассоциативное сравнение двух живительных жидкостей — воды и грудного молока. Однако современные знания о кормлении грудью не подтверждают факта перехода молока от одной женщины к другой).
4. Каб у жанчыны не знікала малако, трэба, зачарпнуўшы вядром вады са студні, прыкрыць яе абрусам і праз яго выпіць чатыры разы патроху вады, ставячы вядро крыжападобна, на чатырох вуглах калодзежнага зруба.
5. Каб было ў жонкі малако ў грудзях, то трэба папрасіць у дзевяці жабракоў крошак з торбаў і з’есці.
6. Калі не хапае малака, раяць кормячай жанчыне даць крупнік, у якім патаемна была зварана мыш.
7. Страціўшы малако, "дзяцінасе” карысна піць ваду, якою загладжваюць паверхню прыгатаванага для пасадкі ў печ хлеба і адмочваюць дастаныя з печы боханы; карысна таксама есці хлебныя крошкі са старэцкай торбы, выграбаючы іх леваю рукою. Калі ж гэта не дапамагае, дзеля "дзяцінахі” варыцца "мышыная страва” (суп, які гатуюць з зярністых і крупяных мышыных недаедкаў, так званага "мышынага гарошку” і мышынага калу), а з хлебнага цеста выпякаюць фігуру дзіцяці. Зразумела, што "дзяцінаха” не павінна ведаць, з чаго прыгатавана страва. (С одной стороны, нам неизвестны сакральные значения воды, крошек и мышей. С другой — можно предложить такие "мышиные блюда” тем мамочкам, которые уж слишком забивают свои головы разными народными средствами увеличения лактации).
8. Калі ў жанчыны, якая корміць, ад прыпадкаў злосці прападае малако, адразу ж ідзе яна да студні з вядром, дастаўшы яго, падстаўляе язык пад крук, на якім вісела вядро, і чакае, пакуль не ўпадуць з яго тры кроплі вады. Пасля гэтага малако адразу вернецца.
9. Калі маці будзе нечым узрушаная, то яна не павінна даваць дзіцяці грудзі, перш чым зусім не супакоіцца, у крайнім выпадку можна пакарміць дзіця і адразу, але няйнакш, як сеўшы на ключ, бо ў іншым разе ў дзіцяці пачнуцца канвульсіі.
Кормящая, как и беременная, женщина должна следить за своими эмоциями и избегать паники, злости, волнений, испугов и прочих негативных переживаний, так как они моментально передаются ребенку, разрушающе воздействуя на его психику. Такие эмоции негативно сказываются и на количестве молока у мамы — это верно подмечено нашими предками и доказано современными исследованиями. Ну а что касается подставления языка под капли воды и кормления, сидя на ключе, — то это такой мифический бонус.
Очень забавные поверья. А ещё мне бабушка говорила : нельзя кормить, когда посторонние смотрят на этот процесс - молочка не будет. Правда или нет - незнаю. Уже третью я кормлю везде, где она просит: "НАМ-НАМ" , правда стараюсь прикрываться. Не из-за стеснения (пусть стесняются те, кто смотрит), а чтобы доча не отвлекалась.